Sisse logimine e-PRIAsse – ID kaart, mobiil-ID või TARA

e-PRIA kasutamiseks on taotlejal vaja ID-kaarti koos kehtivate sertifikaatide ja PIN koodidega või mobiil-ID’d. Loe täpsemalt.

Palume kõikidel taotlejatel aegsasti kontrollida, kas teie ID-kaart või mobiil-ID töötab, või vajadusel see vahend hankida. Alates 1. veebruarist 2019 pankade paroolikaarte enam kasutada ei saa.

Kui olete oma ID-kaardi PIN-koodid kaotanud või unustanud, saate uue koodiümbriku Politsei- ja Piirivalveameti teenindusest. Uued PIN-koodid väljastatakse kohapeal koheselt.

Kuni 02.12. 2018 väljastatud ID-kaardi/digi-ID kaardi uue PIN-koodiümbriku saab lisaks Politsei- ja Piirivalveametile ka SEB Panga või Swedbank’i pangakontorist. Teised pangad PIN-koodiümbrikke ei väljasta.

Uued PIN-koodid väljastatakse kohapeal koheselt.

Politsei- ja Piirivalveameti teenindusest saab uued PIN-koodid tasuta, pangakontoris väljastatakse uued PIN-koodid vastavalt panga hinnakirjale.

Alates veebruarist on e-PRIAsse võimalik sisse logida kasutades ka pangalinke.

Seda võimalust pakub PRIAle Riigi Autentimisteenus läbi TARA (turvaline autentimine asutuste e-teenustes). TARA lahendust hakatakse järk-järgult kasutama ka teistes Eesti riigi poolt hallatavates portaalides. Praegu on teenus juba kasutusele võetud näiteks eesti.ee portaalis.                                                                       

TARA teenuse kasutamine on väga lihtne. e-PRIA sisselogimislehel tuleb klõpsata nuppu „Sisene TARA-teenusega“ ja seejärel suunatakse kasutaja uuele lehele, kus tuleb teha sisselogimise viisi valik. Kui vajalikud andmed on sisestatud, logitakse juba tuttavasse e-PRIA iseteeninduskeskkonda. TARAga on võimalik sisse logida kasutades Swedbanki, SEBi, LHV, Luminori ja COOP panga pangalinke. Lisaks ID-kaardile ja Mobiil-IDle pakuvad pangad lisavõimalusena e-PRIAsse sisse logida kasutades pangalinki ja seal olenevalt pangast omakorda kasutada Smart-ID või PIN-kalkulaatoriga tuvastamist.