Klientidele üliolulise infosüsteemi kuva parendamine ehk Praktika kliendisuhete osakonnas

PRIA on avatud ja toetav organisatsioon. Isegi kaugtööl olles saab end tunda osana meeskonnast ning tehtud töö kohta saab pidevalt tagasisidet, kirjutab Elis-Christina Kuuse, digi- ja tööstustootedisaini eriala 3. kursuse üliõpilane.

PRIA kliendisuhete osakonnas käis praktikal Eesti Kunstiakadeemia üliõpilane Elis-Christina, keda juhendasid kuus nädalat PRIA kliendihaldusjuht Taavi Tamm ja e-teenuste arendusjuht Riin Palta. Oma praktikakogemusest kirjutas ta järgmist:

„Soovisin disainipraktikalt saada kogemuse avalikus sektoris ning küsisin oma eriala juhendajalt soovitusi, kuhu võiksin kandideerida. Ta soovitas PRIAsse kirjutada. Nägin PRIA veebilehel kliendihaldusjuhi kontaktandmeid ja kirjutasin talle. Kuna olin varasemalt õppinud keskkonnatehnoloogiat ning eelmisel semestril tegelenud Eesti piimakarjadele keskendunud projektiga, tundus PRIA ideaalne koht, kus minu senised teadmised ja huvid omavahel siduda.

Praktika jooksul töötasin välja e-PRIA sisselogimisejärgse avakuva ehk kliendi töölaua, tuginedes varasematele kasutajauuringutele ja kliendivaatlustele. Kasutajaliidese disainisin riikliku disainisüsteemi Veera alusel, et tagada PRIA e-süsteemide visuaalne ühtsus ja parandada kasutajakogemust. Samuti tegime videokõnede vahendusel kasutajateste, et prototüübi sobivust praktiliselt proovida. 

Mulle väga meeldis, et juhendajad olid mulle alati toeks, kui küsimused tekkisid. Praktika pakkus suurepärase võimaluse testida oma oskusi uues keskkonnas ja arendada teadmisi kasutajasõbraliku disaini valdkonnas. Lisaks aitas praktikaprojekt PRIA klientide vajadusi ja ootusi paremini mõista. 

Minu hinnangul oli praktika kestus lühike – kooli programm näeb ette kuus nädalat –, mis ei võimaldanud mõningaid tekkinud ideid põhjalikumalt edasi arendada ja katsetada. Ajalisest piirangust hoolimata olen tehtud töö tulemusega igati rahul.

Kuigi töötasin igapäevaselt kodust, tundsin end siiski osana tiimist. Mul oli võimalus arutada ja jagada oma ideid juhendajatega ning saada pidevat tagasisidet ja täiendavat infot. Kokkuvõttes oli praktika väga positiivne kogemus – tundsin, et minu panust väärtustati ja minuga arvestati. PRIA jättis organisatsioonina avatud ja toetava mulje.

Praktika andis mulle parema ülevaate PRIA klientidest ja nende vajadustest. Sain põhjalikuma kogemuse Figma kasutamisel, mis võimaldas mul luua mitmekülgseid prototüüpe ja lahendusi. Samuti õppisin riikliku disainisüsteemi Veera kasutamist, mida oskan nüüd edaspidi rakendada. Praktika pakkus väärtusliku kogemuse ja kinnistas minu disainialaseid oskusi.“

Praktikaprogrammi kohta saab rohkem lugeda PRIA kodulehelt.

Foto: Erakogu